Rețele de socializare angrenează zilnic miliarde de utilizatori, iar numărul acestora crește lună de lună. Majoritatea acestora dețin conturi pe mai multe platforme de socializare și petrec zilnic în jur de două ore interacționând cu acestea. Potrivit Statista, Facebook rămâne în momentul de față cea mai populară rețea de socializare, având 2,98 miliarde de utilizatori activi din totalul de 4,2 miliarde de consumatori Social Media la nivel global. Conform aceleiași surse, în România sunt aproximativ 12 milioane de utilizatori ai Facebook dintr-un total de 15,5 milioane de persoane cu acces la internet.
Referitor la previziunile pentru 2022, este de așteptat să continue creșterea constantă a consumului de social media, atrăgând noi utilizatori din rândul generațiilor tinere. În ceea ce privește evoluția individuală a platformelor, singura care iese din tipare este cea a TikTok. Majoritatea analiștilor estimează că ascensiunea rapidă a platformei chineze va continua în toată lumea și că în 2022 are șanse mari de a surclasa Instagram. Creșterea accelerată a audienței TikTok nu este neapărat o veste bună și pentru brandurile care îți doresc să aibă acces la aceasta. În prezent, plasarea reclamelor și instrumentele oferite se află într-un stadiu incipient, care nu oferă rezultate măsurabile și predictibilitatea dorite de branduri și agențiile de publicitate. Pentru a susține o creștere sănătoasă, platforma are nevoie de fondurile industriei de publicitate. Prin urmare, va fi nevoită să dezvolte un sistem robust de advertising, iar primii pași în această direcție i-am putea vedea în 2022.
Instagram resimte presiunea pusă de utilizatorii care migrează spre platforma asiatică. Pentru a-și păstra poziția de forță, platforma urmează să implementeze în noul an metode care să îi ajute pe creatorii de conținut să-și monetizeze popularitatea și va miza mai mult pe conținutul video. Printre noile funcții pe care Instagram le testează deja se numără mesageria, apelurile audio-video, posibilitatea de a cumpăra produse direct din platformă și live shopping-ul.
O altă platformă relevantă pentru utilizatorii și brandurile din România este LinkedIn. Oferta celor de la Microsoft nu se adresează creatorilor de conținut și are tendința de a se adapta lent cerințelor pieței. Acest trend nu se va schimba prea curând, însă LinkedIn pregătește pentru 2022 câteva noi instrumente adresate profesioniștilor. Acestea sunt implementarea accesului contra-cost la evenimente transmise prin intermediul platformei și unelte dedicate recruiter-ilor, cum ar fi pregătirea interviurilor și mai multe facilități pentru susținerea acestora.
Nu în ultimul rând, în 2022 am mai putea fi martorii evoluției relațiilor dintre influenceri și branduri. Tendința actuală este de a crea colaborări pe termen lung, care să le permită brandurilor și creatorilor de conținut să dezvolte strategii mai complexe, cu impact de durată. Acest tip de colaborare este necesar mai ales în contextul în care se așteaptă ca live shopping-ul să depășească în 2022 granițele Asiei și să devină un element comun al tuturor marilor rețele de socializare.