Când auzim de componentele unui brand, imediat ne gândim la identitatea vizuală. Numele, logoul, sloganul, culorile, fonturile și stilurile de design își pun amprenta asupra identității afacerii. Dar asta nu este tot. Odată cu dezvoltarea rețelelor de socializare și a modalităților de comunicare, componentele brandului au depășit aspectele vizuale și au extins teritoriul în ceea ce astăzi numim „brand voice”.

Ce este brand voice-ul și ce rol are

Pe scurt, am putea spune că brand voice-ul este modul în care o companie alege să se adreseze publicului. Mai mult decât atât, el trebuie să fie fidel valorilor companiei și aliniat cu limbajul publicului său țintă. Cu alte cuvinte, brand voice-ul poate avea patru roluri importante:

  •       reflectă personalitatea și misiunea mărcii;
  •       te ajută să te conectezi cu publicul;
  •       se diferențiază de vocea celorlalte companii;
  •       creează o imagine unitară în toate canalele de comunicare atât online, cât și offline.

Brand voice-ul ales poate fi unul formal sau dimpotrivă, unul relaxat și prietenos.

Descoperă mai multe stiluri de Brand Voice în Proiectele Oxygencomms

De exemplu, compania MailChimp se remarcă printr-un brand voice prietenos, direct, relaxat, menit să rezolve provocările din domeniul marketingului prin e-mail. Tonul este, de obicei, informal, clar și amuzant. Așa cum știm, e-mail marketingul poate fi complicat, dar vocea MailChimp face ca lucrurile să pară mai ușoare și prin limbajul folosit, ce oferă clienților sentimentul și certitudinea că platforma este simplu de folosit.

De asemenea, dacă vei studia brand voice-ul companiei Apple, vei observa că el se caracterizează prin propoziții scurte, declarative, directe, oferite în mod informal, personal și care transmit siguranță, încredere de sine, simplitate și exclusivitate.

Cum construiești un brand voice care te diferențiază

Dacă brandul tău ar fi o persoană, ce limbaj ar folosi pentru a se exprima, ce valori ar avea și cum le-ar evidenția într-un text sau conținut, ce trăsături de personalitate ar lua, ce fraze ar utiliza în mod consecvent și pe care le-ar evita? Identificarea companiei cu un personaj uman te poate ajuta să obții informații despre tipologia clienților care ar lua legătura cu acea persoană, despre starea lor de spirit sau modul de exprimare, dar mai ales despre modul în care poți ajusta brand voice-ul în funcție de informațiile obținute.

Însă dintre atât de multe stiluri de limbaj posibile, cum îl poți alege pe cel potrivit brandului tău? Una dintre modalități este să înțelegem că atât în mediul online, cât și în cel offline, contează nu doar ce spunem, ci mai ales cum spunem. De aceea, brand voice-ul are două componente:

  1. Mesajul: Ce comunici cu publicul?
  2. Tonul: Cum comunici cu publicul țintă?

La capitolul „mesaj”, lucrurile sunt mai simple, subiectele și mesajele de content putând fi alese în funcție de domeniile de interes ale clienților tăi, de întrebările pe care le adresează, de cuvinte cheie și tool-uri speciale, puse la dispoziție de Google.

La capitalul „tone of voice”, lucrurile pot fi puțin mai abstracte. Mesajul transmis de brand poate varia în funcție de:

  1. Publicul cu care comunici – un brand poate atrage mai multe tipologii de clienți, în funcție de categoriile de produse sau servicii;
  2. Mediul în care comunică brandul – de exemplu, forma, stilul și lungimea textului din pagina de Facebook diferă de caracteristicile unui articol de blog;
  3. Scopul pe care îl urmărești – mesajul poate fi transmis în scop de vânzare, de informare sau de promovare a diferitelor servicii, evenimente, produse.

Tonul general al vocii brandului trebuie să fie consecvent și respectat în toate mediile de comunicare, indiferent de scopul mesajului sau de publicul cu care se comunică. De asemenea, un brand voice bine ales și implementat cu succes va fi recunoscut de public și va fi asociat cu respectiva companie chiar și atunci când mesajul transmis nu este semnat sau nu are atașate logo-ul și numele mărcii.

Desigur, identificarea vocii brandului tău nu este întotdeauna cel mai ușor de făcut, mai ales că variantele pe care le ai la dispoziție sunt nenumărate. Serviciile noastre de branding te pot ajuta să construiești un brand voice care te diferențiază rapid de competitorii tăi și te face să fii auzit.

Află AICI cum putem crește sustenabil branduri și business-uri.

Cum te poate ajuta un brand voice puternic

Brand voice-ul a devenit din ce în ce mai important, pe măsură ce interacțiunile cu clienții s-au mutat tot mai mult în mediul online. Platforme precum Facebook, Instagram și Google ne permit să împărtășim informații relevante, să promovăm ceea ce facem și să comunicăm rapid și eficient cu clienții, la un nivel mai personal decât oricând. Aici, cuvintele folosite, mesajul transmis, emoțiile care îmbracă toate sintagmele sau frazele utilizate lasă o impresie care poate oferi încredere clienților, poate îmbunătăți relația cu ei sau dimpotrivă, îi poate îndepărta.

Rezultatele obținute pot fi instantanee și uluitoare, atunci când reușim să ajungem într-un mod pozitiv la urechile și în sufletul cititorilor. Dar folosite prost, rețelele de socializare pot deveni un dezastru pentru reputația și perspectivele viitoare ale unei companii.

Studiile arată că oamenii au tendința să facă afaceri cu un brand în care au încredere, iar aceasta este adesea stabilită prin valori comune pe care le poți transmite ușor cu ajutorul unui brand voice autentic. Cu alte cuvinte, a avea o voce puternică și unică a mărcii te poate ajuta să ai clienți loiali și să consolidezi relații sustenabile cu publicul tău țintă. De asemenea, conținutul, publicitatea, angajamentul companiei depind de modul în care brandul comunică.

Odată ce cunoști care este vocea potrivită brandului tău, mesajele și modurile în care ele sunt transmise vor fi mult mai autentice și ușor de diferențiat de restul mulțimii.

 

Sursă foto: Shutterstock