MISIUNEA NOASTRĂ NU A FOST DOAR SĂ EVIDENȚIEM ROLUL CRITIC AL TELEMEDICINEI ÎN SPITALELE DIN ROMÂNIA, CI ȘI SĂ REALIZAM O CREȘTERE A DONAȚIILOR PRIN SMS.

DISCIPLINE. ATL, INFLUENCER MARKETING, PR, SOCIAL MEDIASECTOR. TELECOM, NGO
OVERVIEW

De peste un sfert de secol, Fundația Vodafone a fost în România un reper al schimbărilor pozitive, mai ales în sectorul sănătății. Contribuțiile sale variază de la reconstruirea unor întregi secții de spital, până la dotarea acestora cu tehnologie de ultimă oră. Cu toate acestea, și în ciuda numeroaselor eforturi ale societății, multe orașe mici și zone rurale se confruntă cu infrastructură spitalicească inadecvată. Astfel, mamele din aceste regiuni sunt nevoite să parcurgă distanțe mari către centrele urbane, atrase de convingerea că „medicii din București știu cel mai bine”. Cu un număr tot mai mare de nou-născuți care se confruntă cu afecțiuni grave de sănătate, aceste deplasări devin nu doar epuizante, ci și periculoase, rezultând uneori în rezultate tragice pentru bebeluși.

O posibilă soluție pentru a reduce acest decalaj este telemedicina. Fundația Vodafone își propune să integreze toate maternitățile din România într-un sistem unificat. Acest lucru le permite medicilor să intre în contact rapid cu specialiști din alte localități, să comunice în siguranță informații medicale, să discute diagnostice, să solicite o a doua opinie și să determine cea mai bună cale de îngrijire pentru pacienți – fie că este vorba de un transfer la o unitate specializată sau de un tratament în locația lor actuală. Această inițiativă de telemedicină își propune să accelereze deciziile de îngrijire a peste 6.000 de nou-născuți care, anual, vin pe lume cu probleme grave de sănătate.

Obiectivul a fost lansarea unei campanii care să încurajeze donațiile, necesare pentru implementarea platformei de telemedicină a Fundației Vodafone în 17 maternități și pentru achiziția de echipamente medicale.

Pentru a desfășura această campanie complexă și a maximiza donațiile, am încorporat câteva elemente cheie. Am început cu un manifest video care ilustrează realitatea sfâșietoare pe care o înfruntă familiile atunci când pierd un nou-născut (Vezi aici) și mărturiile a trei medici care își împărtășesc propriile experiențele cu platforma de telemedicină a Fundației Vodafone. Aceste mărturii pun în lumină provocările din camerele de urgență și momentele profunde în care sunt salvate vieți. Urmărește-le aici, aici și aici.

A urmat un apel la mobilizare, subliniind potențialul colectiv de a salva vieți și prezentând eforturile neobosite ale Fundației Vodafone, ca ONG pionier care mereu caută să-și intensifice impactul pozitiv. Rezultatul – Fundația Vodafone a atras peste 16.000 de noi donații prin SMS, acumulând 192.000 EUR (donații a câte 2 EUR lunar, timp de 6 luni). Mulțumită afluxului de donații, Fundația Vodafone a demarat cu șase luni mai devreme integrarea platformei de telemedicină în cinci spitale. Campania a ajuns la un număr impresionant de 9,1 milioane de telespectatori, cu difuzări multiple pe canale precum Antena3, RomaniaTV, Realitatea Plus și Euronews. Acoperirea media a avut peste 90 de apariții în presa digitală, ajungând la 1,6 milioane de persoane.