Cred că vom trăi anul cu cele mai mari schimbări de comportament, de nevoi și credințe ale omenirii. Care vor tria, transforma și duce business-urile sănătoase mai departe.

Consumatorii votează deja, cu propriile portofele, pentru companii care prioritizează sustenabilitatea. Un studiu recent, creat de Microsoft Advertising în parteneriat cu Dentsu, promptează următoarele așteptări ale consumatorilor de la branduri și publicitate pentru următorii 5 ani:

  • 91% din oameni vor ca brandurile să demonstreze că iau decizii și implementează acțiuni pentru binele planetei mult mai explicit, prin tot ceea ce fac.
  • 81% din participanții la studiu în America de Nord afirmă că ar înceta să mai cumpere sau să folosească un produs dacă ar afla că dăunează astfel mediului înconjurător.
  • 77% din respondenții studiului spun că își vor cheltui banii doar pe branduri care practică publicitatea ”verde” și sustenabilă.

Așa că mi-am început anul cu dezideratul de-a nu mai sta pe bara analiștilor. Și am demarat programul ”Adoptă un Trend”.

Adică m-am angajat, la modul cel mai serios, să adopt o atitudine mai responsabilă, să analizez mai des impactul acțiunilor mele profesionale asupra societății și a mediului înconjurător. Și să trec la acțiuni concrete, dincolo de teoriile pe care sigur le-am citit și le știm cu toții.

Acum, întorcându-mă la tema acestui articol, mi-am propus să mă informez serios și să văd cum pot contribui activ la o formă de publicitate mult mai sustenabilă. Știu că sunt diverse interpretări dar un lucru e unanim recunoscut: industria advertising-ului trebuie să-și reducă atât partea de carbon footprint, cât mai ales zona de brainprint.

Ambele afectează mediul înconjurător prin influența majoră pe care o are advertising-ul asupra comportamentului și deciziilor de consum a milioane de oameni. Asta pe lângă multitudinea de materiale utilizate pentru producțiile publicitare. Multe nereciclabile și toate extrem de perisabile, dacă ne amintim cât durează o campanie și cu ce viteză sunt produse noi și noi materiale, în toate mediile.

Avem un rol activ în societatea consumeristă în care trăim. Și cum vom respira peste 10 ani depinde enorm de campaniile promoționale pe care le derulăm acum.

În loc de epilog vă las imaginea modelului meu în viață: Yvon Chouinard, fondatorul Patagonia.

Motivul pentru care îl admir personal și iubesc business-ul pe care l-a creat nu e pentru că își încurajează angajații să meargă la surf când sunt stresați sau au o zi proastă la serviciu (deși e doar unul din multiplele beneficii care au adus companiei Patagonia distincția Certified B Corporation).

Ci pentru că le spune consumatorilor să nu cumpere produse Patagonia dacă nu au neapărată nevoie de ele. Ca să promoveze și încurajeze astfel sustenabilitatea în retail. Și un mod de a trăi care să permită vieții să evolueze mult după ce noi nu vom mai face publicitate.

Cristiana BelodanStrategy & Transformation Director, OXYGEN