Sînziana Focșa, Communications Strategist la Oxygen, are o experiență de 8 ani în agenții de comunicare și background în PR și Social Media. La Oxygen, agenția care a deschis în 2018 birou și în Cluj, Sînziana lucrează integrat cu echipele de creație, PR, digital, Social Media și video pentru a dezvolta campanii de new business și campanii pentru clienții agenției. Am stat de vorbă cu Sînziana despre consistență și simplificare în branding, despre ce înseamnă să construiești o cultură organizațională și despre rolul brandurilor în societate.
Se vorbește tot mai mult despre integrarea așteptărilor grupurilor cointeresate în procesele de conceptualizare și relansare a unui brand. Aceste așteptări sunt de natură complexă și contrastează cu cerința de simplitate a unui brand. Cum se rezolvă acest paradox în branding – consistență versus simplificare?
Pentru a avea succes, un brand trebuie să fie relevant pentru audiențele interne și externe. Și a deveni relevant poate fi rezultatul unui proces complex de rebranding, în care pornim de la analiza contextului și cercetarea comportamentelor și feedbackului stakeholderilor. Ce găsim în urma cercetării, plus elementele esențiale pentru brand, dau consistență rebrandingului și duc la crearea unei pozitionari. De aici, sarcina creativilor este de a genera mesaje cât mai relevante și simplificate, în funcție de audiență. Am observat că nu toată lumea simte nevoia de simplitate, eu cred că până când nu avem mesaje simple, clare, munca este făcută doar parțial.